Info- ja võrguühiskond (4.nädal)

Pärast selle dokumendi lugemist olin isegi pisut üllatunud, sest 2020. aastaks on enamik punkte minu arvates hästi tehtud. Mulle tundub, et nn arukat tarbimist on kõige paremini rakendatud. Olen märganud, et inimesed kasutavad üha enam internetti toote ostmiseks või selle kohta teabe leidmiseks. Näiteks kasutas enamik mu tuttavaid ja sõpru, kes õppimiseks arvuti ostsid, hinnavaatluse veebisaiti, et võrrelda sama arvuti hindu erinevates kauplustes ja vastavalt sellele valida endale parim variant. Viimasel ajal oleme aktiivselt arendanud selliseid teenuseid nagu autode jagamine (Citybee, Boltdrive), toidu- ja toidukaupade kohaletoimetamine (polt-wolt jt), elektrilised tõukerattad. Hoolimata asjaolust, et selliste tehnoloogiate väljatöötamine ja rakendamine Eestis kulges juba kiiresti, läks koroonakriisi saabudes protsess veelgi kiiremini. Sellega seoses on kriis seda tööstust IT-s suuresti arendanud, sest inimesed pidid pikka aega kodus õppima ja töötama ning selleks on vaja hästi arenenud „nutika tarbimise” tehnoloogiaid.


Mul oli raske otsustada, milline punkt on kõige vähem välja töötatud, sest peaaegu kõik loendis olevad üksused olid adekvaatselt rakendatud. Mulle tundub, et olukord eesti keelega Internetis on kõige hullem. Fakt on see, et kuna põhimõtteliselt eesti keelt rääkivaid inimesi pole palju, pole internetis nii palju eestikeelset teavet. Kooliajal käisin inglise keele kursustel. Seal oli õpetaja,  kes töötas ka EBS -is (Estonian Business School). Ta rääkis mulle ühest oma huvitavast tähelepanekust. Kõigil eesti õpilastel oli inglise keele tase kõrgem kui venelastel. Ta selgitas seda sellega, et kui eestlane ei leia internetist eestikeelset teavet, otsib ta inglise keeles. Seda juhtub sageli, sest Internetis on palju rohkem teavet inglise keeles. Vene õpilased ei kasuta otsimiseks inglise keelt, sest vene keeles on peaaegu sama palju teabeallikaid. See pole muidugi riigi süü ja rumal oleks kurta eestikeelse teabe puudumise üle. Samas tuleb aru saada, et meil lihtsalt pole nii palju inimesi (võrreldes Venemaa või Ameerikaga), kes pidevalt uuendaks ja täiendaks eestikeelset teavet. Kuid arvestades asjaolu, et minu arvates on teised punktid ideaalselt täidetud, võib sellele punktile erilist tähelepanu pöörata.


Lisa infoallikaid ei kasutanud

Comments

Popular posts from this blog

uue meedia mõju traditsioonilisele

Virginia Shea 10 käsku (5. nädal)

IT proffid ja käsitöölised (8.nädal)